<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6642720718228368665\x26blogName\x3dAthos\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://minhoffeathos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://minhoffeathos.blogspot.com/\x26vt\x3d1615807637554786365', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
~ ~


✩ Yasmine & Athos ✩

Välkommen till vår vardag!



follow | Email | Youtube | ..



Kommande Aktiviteter:

Tävling
written on Sunday, May 27, 2018 @ 12:58 PM ✈

Hallo!!

Nu har vi varit ute o tävlat igen!!
Denna gång i Brukset.. Anmälde mig till Uppsalas appellklass och kom som 2a reserv, men i torsdags fick jag ett mail om att jag kommit med!

Med feber och hosta (världens förkylning har jag dragit på mig) steg jag upp 05,45 för att åka till uppsala! Väl där fick jag startnummer 5 och fick veta att vi kommer åka till skogen.... Skogen!!
Var så inställd på äng, för sist jag tävlade där var det på äng, men det var bara att ställa om i huvudet och tänka positivt - Han kan spåra i skog också haha! Lång väg till spårskogen och väntan.

Vår tur... Jag skickar honom på spåret (lite snett från där det faktiska spåret var, men han löste det så fint!!) Han duttar på första apporten och jag ska springa o berömma, då är han redan 7m ifrån haha jaha, bara plocka pinnen o fortsätta. Tar första vinkeln super snyggt och markerar pinne nr 2.
Vinkel nr 2 - där fick han lite problem, började slå lite upp och ner, men efter ett tag så löste han det fint och tog upp spåret igen (han stannade och kollade på alla domare som var med innan han fortsatte haha, 2 riktiga domare och 2 domaraspiranter) vi traskar vidare mot slutet, jag ser slutet, han har gått över slutet lite men vänder snyggt upp när han får vind på den! (den låg bakom en rot typ.)

Kommentarerna vi fick var att jag släppte på honom för rakt, tänk på det nästa gång att du släpper på honom i flaggans riktning! Släpper på honom fint efter varje apport, men efter 2a vinkeln så tyckte dem att jag skulle ha följt med bättre än att bara ha stått still. Men dem tyckte det var ett fint spår han gick, lite långsamt men det gjorde inget eftersom han höll samma tempo genom hela spåret!
8 av ena domaren och 8,5 av den andra!

Av 8 spårstarter så var det bara 4 som klarade spåren!

Väl tillbaka på klubben vart det Platsliggning & Budföring.

På platsliggningen var vi bara 3 hundar som la men tillslut var vi bara 2. 3 lugna minuter, Athos låg så fint och lungt! Så skönt och stolt över honom. Platsen är ett moment jag verkligen inte gillar pga att man hört och sett vad som kan hända, så blir man alltid lite nervös! Men nu gick det super bra och vi fick 10p av båda domarna!

Budföringen trodde jag skulle gå vägen, men inte då, efter 3 kommandon och ett jätte DK sprang han ut halvvägs och sen började han lukta på blommorna/maskrosorna på gräsmattan haha!! Fick kommentaren av ena domaren "Han passar som en liten Ferdinand" haha ja.. så 0 på det.

Vilket var synd hade vi bara fått 5 av båda domarna hade vi klarat oss o blivit uppflyttade!


Lydnaden sen var bra, jag är stolt över honom, han jobbade sig igenom lydnaden trots värmen, Linförigheten hade kunnat haft lite mer tempo, men värmen drog ner det för oss tror jag! Men fick iaf fina poäng och en fin kommentar!

Framförgåendet!!  Han hade inte kunnat göra ett snyggare framförgående ska jag tala om för er!
Det var så jävla snyggt att jag vart imponerad själv faktiskt!!

Jag skriver poängen nedanför för varje moment! samt kommentarer från domarna

Spåret: 8 - 8,5p (Spårar fint, strular lite, lågt tempo)
Budföring: 0p (Extra kommando, springer halvägs)
Linförighet: 7 - 6,5 (Långsamma sättande, sitter snett, pendlar i position, fin och glad svans)
Platsläggande: 9 - 6,5 ( långsamt läggande, nosar)
Inkallande: 8,5 - 9,5 (Högre tempo önskas, startar sent, lite sen start, annars perfekt)
Hopp: 8 - 8 Förarhjälp, långsamt avslut, vid båge, extra kommando
Platsliggande: 10 - 10 (Fint, Bra)

Vi kom på en 2a plats med 190,25p (Pallplats) Godkända.
Det som var så roligt efter att få höra var när ena domaren kommer fram till mig och säger att vårt framförgående var det snyggaste hon sett på länge! Riktigt snyggt! Då vart jag glad, för det är ett moment vi kämpar med, Men fan han kan när han vill mitt stök ♥

Nästa gång då sitter allt!





0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life