<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6642720718228368665\x26blogName\x3dAthos\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://minhoffeathos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://minhoffeathos.blogspot.com/\x26vt\x3d1615807637554786365', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
~ ~


✩ Yasmine & Athos ✩

Välkommen till vår vardag!



follow | Email | Youtube | ..



Kommande Aktiviteter:

En lyckad och en misslyckad!
written on Tuesday, May 1, 2018 @ 5:40 AM ✈

Ja då var tävlingssäsongen igång!
Har hunnit tävla 2 tävlingar, en startklass och en appelltävling!

Startklasstävlingen gick så himla bra!
163,5p och en 4e placering ♥ Trots strul från tävlingsledaren som kommenderade helt fel i fotgåendet. (Vi fick en höger språngmarsch när det inte ska var något sådant i startklass)
Lite missar vart det, dock ingen 0 på något moment! Men han la sig på inkallningen men kom fint när jag ropade på honom!
men 163,5p jag är så nöjd, hade bästa klubbkompis som också var där och tävlade som hejade på oss!
Hade inte han som kom 3a fått 1p mer än oss hade vi hamnat på pallen haha! Men 4a är inte illa pinkat heller, nej är så nöjd över vår insats på den tävlingen!!

Sen appelltävlingen i söndags 29/5 gick sådär, vi bröt spåret efter han hittat första apporten för det var som att efter den tappade han spåret och jag stod säkert där i 5min och påvisade honom men han tog inte upp rätt spår utan irrade runt, så tog beslutet att bryta. Men som tur har vi världens bästa funktionärer på min hemmaklubb (var där jag tävlade) så hon som gått mitt spår sa åt mig att gå spåret igen och så visade hon vinkeln. Så jag släppte på honom från början, han tar spåret och när vi kommer till samma punkt gör han samma sak, då fick vi det visat var vinkeln var och då hittade han spåret och sen klockrent spårade han till pinne 2 och slutet! Så vi fick ändå ett bra avslut på spåret och jag kände mig lugnare och kände att ja sånt kan hända!

Trots att jag bröt spåret så körde jag vidare med lydnaden, och tur var väl det! För SHIT vad bra det gick, han var grym! 107p på lydnaden fick vi och hade vi haft spåret med oss hade vi blivit uppflyttade!! så det var ju surt, men alltså känslan på plan! obeskrivlig!
Framförgåendet som vi tragglat med, gick som en dans, han sprang ut i kopplet och sen fortsatte han gå tills jag sa stanna!

Han är rätt grym min hund ibland alltså, när vi är på samma våglängd - då jävlar går det bra!


Så nu letar jag nya appelltävlingar (har hittar 11st. Kommer inte anmäla mig till alla för då kommer jag vara pank!) Anmält mig till Uppsalas den 27/5, hoppas jag kommer med!

Känns bra såhär långt!

~~

0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life