<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6642720718228368665\x26blogName\x3dAthos\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://minhoffeathos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://minhoffeathos.blogspot.com/\x26vt\x3d1615807637554786365', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
~ ~


✩ Yasmine & Athos ✩

Välkommen till vår vardag!



follow | Email | Youtube | ..



Kommande Aktiviteter:

• spårtävling





Mål 2018

Hovawart RM 2017
written on Sunday, September 3, 2017 @ 2:16 AM ✈

Då var RM över för våran del.
Vi tävlade i Spår Appellklass & lydnad startklass.

Appellklass: SPÅR.

Ja vi kan ju börja med hur nervös jag var!
inte så konstigt, brukar bli nervös när jag tävlar i någonting nytt!
Men vi åkte iväg mot spårmarkerna och vi fick vänta på våran tur, vi står o pratar med dem andra deltagarna och får då se att ett av spåren är på stubbåker....
Jag som pratat med en kompis om just stubbåker, att det borde vara bra o träna på det, vilket vi inte gjorde alls...
Ah det var bara prova och se vad Athos gör. Han går ut 5m i linan och vänder sig om och kollar på mig med en blick som säger " vad vill du jag ska göra? här finns inget spår". 5min stod vi i spårstarten och försökte få ut honom, men det gick inte, så vi "bröt" spåret och åkte tillbaka till Örebro BK. Jag bestämde mig endå för att köra lydnaden. Budföring var nästa moment, och vi hälsar på figuranten, går mot där vi ska stå, Athos luktar i marken hela vägen dit, och jag tänker att han kommer inte springa utan stanna o lukta i marken. Men vi ställer upp, kopplar loss, kommenderar, 2ggr fick jag säga marsch + en liten knäryckning, då sprang han som skjuten ur en kanon mot mottagaren, och när mottagaren säger marsch, tar det en liten stund innan Athos rumpa lättar och han springer så fint tillbaka till mig!! 8 & 9 p fick vi av domarna.
Sen var det lydnaden men jag bestämde mig för att bryta där, för att spara på Athos krafter inför startklassen..

Lydnad: STARTKLASS: 

Start nr 13 hade vi, när det var våran tur gick vi ner mot planen, körde vår rutin innan vi klev över bandet. Gick in, ställde upp och vi körde järnet, den känslan vi hade var obeskrivlig!
Samma känsla vi har när vi tränar, det var så roligt att tävla. Han gjorde allt så himla bra, tog apporten utan tvekan, kom nästan direkt på inkallningen ja det var underbart. När vi klev av bandet så fick nog hela Örebro höra vårt glädjetjut, Athos fick kampa med kopplet och massa beröm för det var han värd.
Vid prisutdelningen så ropade dem upp namn efter namn och inte vårat namn. Men när 4e placeringen skulle ropas upp så kom vårt namn! 159,5p ... ETT HALVT POÄNG ifrån 1a pris!!
SÅ SURT. Men inget kan slå känslan vi hade, så nästa gång då jäklar ska vi ta det där 1a priset!

Men att komma 4a på RM av 15 tävlande, är ganska bra tycker jag!

Nästa tävling som blir i lydnaden nu är den 16/9 & appelltävling den 24/9 som jag hoppas jag kommer med på!




0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life