<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6642720718228368665\x26blogName\x3dAthos\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://minhoffeathos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://minhoffeathos.blogspot.com/\x26vt\x3d1615807637554786365', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
~ ~


✩ Yasmine & Athos ✩

Välkommen till vår vardag!



follow | Email | Youtube | ..



Kommande Aktiviteter:

Tävlingar i dagarna 2
written on Sunday, September 16, 2018 @ 11:55 AM ✈

Denna helg har varit en riktig tävlingsgelg för Stöket och mig.
2 appelltävlingar, en igår en idag!
Igår var det Hovawart SM.
Den tävlingen gick inte alls nå bra. Startade med lydnaden, där vi hade en superfin känsla påväg till planen, men sen gick det utför. Nosade, nosade, nosade, sa jag nosade? Ja så vi bestämde oss för att ta det som en träning o körde budföring, som inte gick alls då han sprang ut 10m och sen stannade han o kollade på mig och sen mottagaren o mig. Sen vände han o kom tillbaka. Jag avstod platsen och beslutade sen att avstå spåret då jag skulle tävla idag.
Dagens tävling var på Enköpings brukshundsklubb. 
Även denna tävling började med lydnad, budföringen först innan lydnaden. Han kändes peppad och lugn, luktade dock på marken vid budföraren, vi ställer upp, jag kommenderar marsch... Han sitter kvar, kommenderar 3 gånger, går fram ett steg, han går ut och luktar på marken.  repris på igår? Tänkte jag och vart lite nedstämd. Men nej, får inte tänka så, nu gör vi en grym lydnad istället och ett brakspår!!
Lydnaden kändes bra, Följsamheten var som den var, lite efter o så men helt ok. Framförgåendet, där vände sig min nedstämdhet till exstas. Alltså det var det snyggaste framförgåendet han någonsin gjort tror jag! Jävlar i min låda!! Synd bara sen när jag skulle göra helt om så var han inte med mig helt men skitsamma! Sen flöt allt på så fint, inget nosande inget strul. Tills hoppet.... Där han istället för att hoppa, nosade. Men det gjorde inget för framförgåendet vägde upp den missen . Platsliggningen inga problem.
Sen kom spåret, tog spåret så fint, han börjar ju spåra direkt han får på sig selen. Hittar första pinnen, tar vinkeln hyfsat. Strular på 2a sträckan och går över 2a pinnen, jag kollade samtidigt men ser den inte, tar 2a vinkeln superfint och går rakt på till slutet. (Jag trodde han var helt fel och vinklade för tidigt men nejdå! LITA PÅ HUNDEN). Synd, för hade budföringen suttit hade vi fått uppflytt.
På prisutdelningen så ropade dem upp namn efter namn och jag tänkte att nu har det blivit fel. Men så ropar dem upp oss på 3e plats . Jag som trodde vi skulle komma på typ 4e - 5e plats (då det var 1-2st som inte klarade spåret). Många skulle nog säga att jag ska vara stolt och glad och det är jag, han är grym och vi kan! MEN hade ju varit så mkt roligare att stått där med medaljen o ett uppflytt!!
Men nu är det bootcamp inför nästa tävling! DÅ JÄVLAR 


💪🏻
Älskade stök ♥




0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life